Bir randevuyu nasıl nazikçe reddedersiniz

Bir müşteri veya belki de düzenli bir müşteri sizden daha fazlasını istediğinde ve sizi gerçek bir randevuya davet ettiğinde kendinizi garip bir durumda mı buluyorsunuz? Onu duygularını incitmeden veya onu kızdırmadan veya hayal kırıklığına uğratmadan kibarca reddetmek mi istiyorsunuz? Müşteri-eskort sınırlarını aşmak istemiyorsanız, bir randevuyu kibarca reddetmek için bazı ipuçları burada!

Unutmayın ki reddedilmenin üstesinden gelmek kolay değildir, özellikle de o kişi size çıkma teklif etmek için çok zaman ve cesaret harcadıysa veya retleri kişisel algılayan kendini beğenmiş bir kişiden bahsediyorsak. Sunduğumuz ipuçları, hazırlıksız yakalanmamanıza ve uygunsuz bir şey söyleyip birinin duygularını incitmemenize yardımcı oluyor.

1. Her zaman dürüst olun

Birini geri çevirmek oldukça garip ve zor olabilir, özellikle de geri çevirdiğiniz kişi oldukça uyumlu biriyse veya eski bir müdaviminizse. Bu yüzden dürüst olmak her zaman en iyi stratejidir.

Eğer politikanız profesyonel hayatınızı kişisel hayatınızdan tamamen ayrı tutmaksa, buluştuğunuz kişi ne kadar çekici, eğlenceli ya da aşırı romantik olursa olsun, buna sadık kalın ve bu kuraldan istisna yapmayın.

Acıma duygusuyla veya anlık bir dürtüyle, sadece flört isteği güzel veya romantik olduğu için biriyle flört etmeyi kabul etmeyin, bunun yerine inançlarınıza sadık kalın ve müşterinize karşı dürüst olun.

Eğer yoksa hikayeler uydurmayın veya bir erkek/kız arkadaş uydurmayın, bunun yerine dürüst olun, teklifi için ona teşekkür edin ve ardından kibarca daveti reddedin, ona “müşterilerinizle çıkmak yok” politikanız olduğunu veya şu anda çıkmak istemediğinizi söyleyin.

2. Kendinizi aşırı açıklamayın

Müşterinize davetini reddetme kararınızla ilgili hiçbir açıklama yapma hakkınız yok, bu yüzden sadece kararınızı haklı çıkarmak ve kendisini daha az reddedilmiş hissetmesini sağlamak için sonsuz açıklamalar, özürler veya küçük yalanlar içinde kaybolmayın.

Kısa ve öz tutun, çünkü bu şekilde reddedilmeniz daha iyi kabul edilecek ve gelecekte fikrinizi değiştirmeniz veya bir şeylerin değişmesi için yer kalmayacaktır.

3. Cevap vermekten kaçınmayın

Bu koşullarda sahip olunabilecek en iyi tutum, doğrudan olmak ve bir cevaptan kaçınmamaktır. Bu şekilde meseleyi kendi elinize alırsınız, aklınızdakileri açıkça söyleme olanağınız olur, bir çatışmadan kaçınmazsınız ve onun ipucunu alıp sessizliğinizde olumsuz bir cevap okumasına izin vermezsiniz, çünkü sessizlik söz konusu olduğunda, onu gerçeğe göre değil, bize en uygun şekilde okuma eğiliminde oluruz.

4. Nazik olun

Sizi dışarı çıkmaya davet eden kişiye her zaman benzer bir durumda davranılmasını istediğiniz saygı ve anlayışla davranın. Bu yüzden, işleri çok fazla incelikle ele alın, müşterinizin isteğine karşı hiçbir şekilde iğrenme göstermeyin ve tekliften rahatsız olmayın – çünkü herkesin arzusunu ifade etme ve buna göre hareket etme hakkı vardır, bu durumda sizi gerçek bir buluşmaya davet etmek.

5. Mantığı kendinizde tutun

Müşterinin sizden dışarı çıkmanızı istemesinin kibar bir retten daha fazlasını hak ettiğini düşünüyorsanız, devam edip ona bazı açıklamalar yapabilirsiniz, yeter ki bunu kendinize saklayın! Ona neden sizin için iyi olmadığını söylemeyin, çünkü bu onu incitebilir ve soruyu soran kişide öfke, utanç ve mahcubiyet duyguları uyandırabilir. Bunun yerine, kararınızı açıklamak için “ben” ifadeleri kullanın: daha fazlasına hazır değilsiniz; şeyleri farklı görüyorsunuz, bir bağ hissetmiyorsunuz; flört etmek istemiyorsunuz vb.

6. Bunun sizin son kararınız olduğunu açıkça belirtin

Yorumlamaya yer bırakmayın! Ona reddetmenizin kesin olduğunu anlamasını sağlayın ve onun “yavru köpek gözleri” numarasına kanmayın ve ona gelecekte ikiniz için bir şans olduğunu, arkadaş olabileceğinizi veya önce birbirinizi tanımanız gerektiğini ima ederek bu kararı kesinleştirin.

Ona söylediğin tüm bu şeyler, bu şekilde nazik olduğunu düşündüğün için, ona sadece gelecekte senin adına olumlu bir cevap alacağına dair umut veriyor ve bu da onun umut etmeyi ve senden daha fazlasını istemeyi bırakmayacağı anlamına geliyor! Kapının tamamen kapalı olduğundan emin ol, böylece gelecekte başka fikirleri olmayabilir.

7. Sosyal medya arkadaşlıklarından uzak durun

İşletmenizi tanıttığınız resmi bir sayfa değilse, o zaman kişisel, sosyal medya hesaplarınızda bir müşteriyle arkadaş olmanıza gerek yoktur. Arkadaşlığını kabul ederseniz daha fazlasına yer açmış olursunuz ve ona yanlış mesaj göndermiş olursunuz! Karışık mesajlar göndererek kafasını karıştırmayın – davetini reddettiyseniz, sosyal medya, kısa mesajlar, skype veya benzeri kişisel iletişim araçlarınız üzerinden iletişimde kalmanıza gerek yoktur. Müşterilerle yalnızca iş e-posta adresiniz, telefon numaranız ve sosyal medya hesaplarınız üzerinden iletişime izin verilir.

8. Eğer taciz edici bir tavır takınırsa her türlü iletişimi kesin.

Reddedildikten sonra müşteriniz size sözlü veya fiziksel tacizde bulunursa, bu o kişiyle her türlü etkileşimi durdurmanız gerektiğine dair kesin bir mesajdır. Gelecekteki rezervasyonlarını kabul etmeyin ve uygunsuz davranışı nedeniyle bunu yapacağınızı ona bildirin!

 

Yukarıdaki önerileri izlerseniz, bir dahaki sefere bir müşteri eskort-müşteri sınırını aşmak ve sizi randevuya davet etmek istediğinde kibarca “hayır” demeye hazır olursunuz.

Yorum yapın